5 غذای اصلی که باعث مشکلات خواب می شوند


داشتن یک خواب خوب برای داشتن یک فرد شاد و سالم بسیار مهم است. اگرچه همه این را می دانند ، اما تعداد کمی از ما دقیقاً درک می کنیم که کمبود خواب چگونه بر ما تأثیر می گذارد و کارهای زیادی که ما به طور منظم انجام می دهیم تا باعث ایجاد مشکل در خواب شود.

مزایای اصلی خواب خوب اغلب شامل بهره وری بیشتر ، عملکرد بهتر ورزشی و کاهش خطر ابتلا به برخی بیماری ها و بیماری ها است. بخش دوم این مورد نگرانی اصلی است زیرا محرومیت از خواب مزمن ، حتی خفیف ، می تواند به طور قابل توجهی بر سطح هورمون ما از جمله افزایش کورتیزول تأثیر بگذارد و منجر به مشکلات زیادی از جمله بیماری های خود ایمنی شود.

چه حال بهم زن!

متأسفانه اکثر مردم برای نیازهای خود به اندازه کافی نمی خوابند و بدتر از این ، کیفیت خواب برای بسیاری از ایده آل نیست.

چقدر باید بخوابیم؟

گفته می شود که بزرگسالان باید حدود 7-9 ساعت در شب وقت داشته باشند ، اما بسیاری از افراد در نهایت بسیار کمتر از آن استفاده می کنند. ما به اندازه دیگران مقصر هستیم ، اما به من اعتماد کنید ، ما سخت تلاش می کنیم تا خواب را به ویژه خواب با کیفیت در اولویت قرار دهیم. این لیست کارهایی که ما برای بهبود خواب انجام می دهیم شامل ، اما نه محدود به ، عینک های آبی رنگ ، F-lux در رایانه ، پد منیزیم ، پد روغن کرچک و موارد دیگر است.

تشخیص مشکل خواب

دلایل زیادی برای مشکلات خواب وجود دارد و ما نمی توانیم همه آنها را در این پست پوشش دهیم. به عنوان مثال ، نداشتن تشک مناسب برای افراد معده می تواند شما را بیدار نگه دارد و شما را از خواب راحت دور کند.

موارد دیگر عبارتند از:

  • خیلی گرم یا سرد (دمای ایده آل خواب در واقع 65 درجه است) ،
  • نور زیاد
  • محیطی بسیار پر سر و صدا (ما از این دو گوش برای کمک به خواب استفاده می کنیم: گوش گوش Macks و سیلیکون قالب پذیر XXX (مورد علاقه مایکل))

با این حال ، یکی دیگر از مواردی که می تواند به مشکلات خواب شما کمک کند ، غذا و نوشیدنی هایی است که مصرف می کنید. آنچه ما در بدن خود قرار می دهیم می تواند نقش مهمی ایفا کند. در حالی که برخی از چیزها کاملاً خوب هستند و حتی ممکن است برای خواب مفید باشند ، برخی دیگر کاملاً برعکس هستند.

رژیم غذایی شما می تواند عامل م toثری در این باشد که چرا برای به خواب رفتن ، خواب ماندن و یا احساس آرامش کافی ندارید. در تلاش برای کمک به شما ، این مقاله پنج غذا و / یا ترکیباتی را بررسی می کند که اگر می خواهید مطمئن شوید که در بهترین حالت خود هستید ، باید از آنها اجتناب کنید.

کافئین

(از طریق: https://pixabay.com/photos/still-life-coffee-beans-2366084/)

شکی نیست که جهان عاشق قهوه و کافئین است. بسیاری برای نوشیدنی ، برای گرم نگه داشتن آنها یا فقط به این دلیل که طعم آن را دوست دارند ، به آن تکیه می کنند. میلیون ها نفر هر روز فنجان بیشتری مصرف می کنند و این بخش مهمی از برنامه روزانه آنها است. متأسفانه مشکلات خواب که کافئین می تواند ایجاد کند به خوبی شناخته شده است.

در حالی که بسیاری از ما می دانیم که از نوشیدن قهوه در پایان روز خودداری کنیم ، کافئین در انواع دیگر محصولات نیز وجود دارد. این را می توان در چای ، نوشابه ، شکلات و حتی برخی از انواع داروها یافت. ممکن است شما هر روز قبل از خواب کافئین مصرف می کنید و حتی آن را نمی شناسید مگر اینکه تحقیقات خود را انجام داده باشید.

به عنوان مثال ، در حالی که اکسدرین یک داروی رایج است که هنگام سردرد استفاده می شود ، در واقع حاوی کافئین است. سایر داروها همچنین می توانند شامل کافئین مانند بسیاری از قرص های رژیمی ، دیورتیک ها و داروهای سرماخوردگی باشند.

همیشه لیست مواد تشکیل دهنده همه چیزهایی را که قبل از خواب مصرف می کنید بررسی کنید تا کافئین را بررسی کنید. در حالی که همه با آن متفاوت رفتار می کنند ، بسیاری از مردم هنوز 10-12 ساعت پس از مصرف کافئین به سختی به خواب می روند.

دلیل وحشتناک بودن کافئین برای خواب ما این است که این ماده محرک است و می تواند برای افراد متزلزل انرژی ایجاد کند. همانطور که می توانید تصور کنید ، این برعکس چیزی است که مردم قبل از خواب می خواهند. کافئین همچنین می تواند چرخه طبیعی خواب / بیداری بدن را مختل کرده و گیرنده های شیمیایی خاصی را در مغز که باعث بهبود خواب می شوند مسدود کند. این کار شما را هوشیار ، متمرکز و مولد نگه می دارد ، که در طول روز عالی است ، اما نه زمانی که می خواهید بخوابید.

به علاوه ، کافئین به طور کلی مدتی در بدن باقی می ماند و اگر مراقب نباشید ، خواب را حتی سخت تر می کند. در بیشتر موارد ، اجتناب از کافئین در هر زمان بعد از ظهر به طور کلی انتخاب صحیح است ، مگر اینکه بدانید بدن شما می تواند بعداً از عهده آن برآید.

غذاهای ادویه دار

تعداد کمی از غذاها به اندازه یک غذای تند و خوش طعم خوشمزه یا رضایت بخش هستند. با این حال ، به طور کلی باید از عصر و درست قبل از خواب اجتناب شود. دلیل اصلی این امر این است که غذاهای تند به احتمال زیاد باعث سوزش سر دل می شوند.

درد و ناراحتی ناشی از سوزش سر دل خواب راحت را دشوار می کند و ممکن است شما را مجبور کند چندین بار در نیمه های شب از خواب بیدار شوید. هنگام دراز کشیدن ، سوزش سر دل و ریفلاکس اسید اغلب می تواند بدتر از زمانی باشد که شما فقط نشسته یا ایستاده بودید.

دلیل دیگری که باید از غذاهای تند پرهیز شود این است که برخی از آنها می توانند دمای بدن شما را بالا ببرند. بسیاری از مردم هنگام گرمای بیش از حد برای خوابیدن تلاش می کنند ، بنابراین می توانید ببینید که چگونه این می تواند به یک مشکل تبدیل شود. علاوه بر این ، بدن برای هضم ادویه جات بیشتر انرژی می گیرد ، که می تواند مانع از خواب راحت شما شود.

همچنین این عقیده قدیمی وجود دارد که غذاهای تند می توانند رویاهای عجیب و غریب ایجاد کنند ، اما هرگز اینقدر عمیقاً مورد بررسی قرار نگرفته است تا بفهمیم آیا واقعاً واقعیت دارد یا نه.

به طور مشابه ، غذاهای بیش از حد اسیدی نیز می توانند باعث سوزش سر دل شوند و به طور کلی باید در اوایل روز و نه قبل از خواب مصرف شوند. بنابراین پرتقال یا گریپ فروت هایی که قبل از خواب خوردید ممکن است همیشه بهترین انتخاب برای آینده نباشد.

غذای چرب

چه کسی عاشق برگر خوب و سیب زمینی سرخ کرده یا یک بشقاب بزرگ ناچو نیست؟ در حالی که این نوع غذاها ممکن است طعم بسیار خوبی داشته باشند ، تمایل دارند به توانایی ما در خواب خوب آسیب برساند. زمان خوردن این غذاهای چرب اهمیت چندانی ندارد ، اما اگر رژیم غذایی شما از غذاهای زیاد استفاده کند ، ممکن است برای داشتن یک خواب راحت مشکل داشته باشید. این درست است که آنها را برای صبحانه ، ناهار یا شام بخورید.

این اغلب می تواند به این دلیل باشد که این نوع غذاها می توانند بسیار سیر کننده باشند و ناراحتی معده مرتبط با آن دشوار است. نفخ و سوء هاضمه مشکلات دیگری هستند که می توانند ایجاد شوند و مانع خواب خوب شوند.

غذاهای پرچرب همچنین می توانند حساسیت افراد را نسبت به مواد شیمیایی موجود در مغز که به تنظیم خواب کمک می کند ، کاهش دهند. این می تواند برای بدن شما دشوار باشد که بفهمد زمان خواب یا بیدار شدن چه موقع است. همچنین ، با داشتن رژیم غذایی سرشار از چربی اشباع ، اغلب زمان کمتری را در خواب عمیق می گذرانید ، که می تواند شما را در طول روز خسته و بی حال کند.

خوردن غذاهای چرب زیاد علاوه بر اینکه به خواب شما آسیب می رساند ، می تواند برای بدن شما بسیار مضر باشد ، بنابراین همه چیز را در حد متعادل نگه دارید. لذت عجیب اینجا و آنجا خوب است ، اما اگر خوردن یک تن غذاهای چرب به یک عادت روزانه تبدیل شود ، می تواند یک مشکل باشد.

غذاهای دارای پروتئین بالا

پروتئین به طور کلی چیز خوبی برای دریافت از غذا است. نه تنها انرژی ما را تامین می کند ، بلکه به بازسازی چیزهایی مانند ماهیچه ها و استخوان های ما نیز کمک می کند. با این حال ، اگر درست قبل از خواب غذا می خورید ، به طور کلی می خواهید از چیزهایی که حاوی مقدار زیادی پروتئین هستند پرهیز کنید.

دلیل این امر این است که اغلب تجزیه بدن شما می تواند بسیار بیشتر طول بکشد. همچنین ، از آنجا که هنگام خواب هضم غذا تقریباً نصف می شود ، هضم یک غذای غنی از پروتئین قبل از خواب برای بدن شما دشوار است.

یکی دیگر از دلایل اجتناب از خوردن میان وعده های سرشار از پروتئین قبل از خواب این است که کارشناسان معتقدند این وعده ها به اندازه بسیاری از اسیدهای آمینه دیگر به تریپتوفان کمک نمی کند. این آمینو اسید پیش ساز سروتونین است که در آرامش ما بسیار مهم است.

اگر به اندازه کافی از این تریپتوفان استفاده نکنید ، در واقع می تواند سروتونین دریافتی را کاهش دهد ، که می تواند باعث شود قبل از خواب احساس خستگی یا آرامش لازم را نداشته باشید. مشابه با غذاهای چرب ، غذاهای غنی از پروتئین نیز بسیار سنگین هستند و تلاش برای خوابیدن با شکم پر ممکن است ناراحت کننده باشد.

پنیر

غذاهای کمی مانند پنیر محبوبیت جهانی دارند. مردم در سراسر جهان آن را در انواع غذاها می خورند و انواع مختلفی دارد. اما همانطور که از گنجاندن آن در این لیست می توانید حدس بزنید ، پنیر بهترین غذا برای خوردن قبل از خواب نیست.

این به این دلیل است که بسیاری از انواع پنیر (به ویژه پنیرهای قوی یا کهنه) حاوی اسید آمینه ای به نام تیرامین هستند. این باعث افزایش مقدار نورفدرین بدن ما می شود ، که اغلب به عنوان هورمون مبارزه یا پرواز شناخته می شود.

این اغلب سطح هوشیاری ما را به آسمان می رساند ، که می تواند تلاش برای خوابیدن را تقریباً غیرممکن کند. اگر می توانید به خواب بروید ، خوابیدن بسیار دشوار است.

در حالی که برخی از پنیرها ممکن است برای برخی خوب باشد ، اما اگر حتی کمی عدم تحمل لبنیات دارید ، بهتر است از همه پنیرها ، به ویژه قبل از خواب اجتناب کنید. آنها می توانند باعث نفخ ، گاز ، التهاب و ناراحتی عمومی شوند.

در انتها ، همه این غذاها می توانند هنگام خواب کافی مشکل ایجاد کنند. نه تنها این ، بلکه می توانند به کیفیت خواب شما نیز آسیب برسانند. اگر می خواهید خوب بخوابید ، بهتر است حداقل در چند ساعت گذشته قبل از خواب از آنها اجتناب کنید.

اگر احساس می کنید نیاز دارید یا می خواهید چیزی بخورید ، یک میان وعده سبک و سالم ضدالتهاب (پیوند را به سایت ما اضافه کنید) مانند ***** اغلب بهترین انتخاب قبل از خواب است. چیزهایی که به راحتی هضم می شوند و غذاهایی که سروتونین آزاد می کنند یا حاوی ملاتونین هستند نیز به طور کلی ایده خوبی است.



دیدگاهتان را بنویسید