5 نکته کلیدی برای تغذیه باروری


ما معمولاً فکر می کنیم باردار شدن آسان است ، درست است؟ حقیقت این است که نه لزوما کار آسانی نیست!
برخی از والدین ماه ها تلاش می کنند اما بارداری اتفاق نمی افتد. در حالی که بیشتر اوقات برخی از رفتارهای معمول زندگی و موارد اضافی و حذف برخی ویژگی ها بچه دار شدن را آسان می کند.
تجربیات یک مادر:

“وقتی متوجه شدیم کاری وجود دارد که انجام می دهیم و انجام می دهیم ما نمی دانیم و این می تواند مانع بچه دار شدن ما شود ، ما شروع به مرتب سازی کرده ایمبه ما در خانه تمرین کردیم و رژیم غذایی خود را فقط برای 3 ماه تغییر دادیم
“سپس من دوقلو باردار شدم.”

تغییر رژیم غذایی و شیوه زندگی می تواند بر باروری تأثیر بگذارد این شگفت انگیز است و یکی از ماموریت های رژیم درمانی ما این است
اطلاعات ما را با زوج هایی که به آن نیاز دارند به اشتراک بگذارید.

در اینجا نکاتی وجود دارد که به شما کمک می کند تا در 6-12 ماه آینده باردار شوید تغذیه می تواند کمک زیادی کند.
همه باید سلامت سلولهای جنسی خود (تخمک و اسپرم) را بهبود بخشند. بنابراین این نکات مهم را بخوانید و در 90 روز آینده خود را پیدا کنید برای باروری آماده شوید!

برای اطلاعات بیشتر حتما با متخصص تغذیه و پزشک خود تماس بگیرید برای مشاوره.

روزانه 1.3 تا 4 وعده میوه و سبزیجات بخورید.

می دانم که برای بسیاری از شما ممکن است در ابتدا سخت به نظر برسد ، اما باور کنید آنتی اکسیدان موجود در سبزیجات معجزه می کند! تخم مرغ و اسپرم بسیار شکننده است و استرس اکسیداتیو می تواند باعث تخریب شود تخمک و اسپرم. که این می تواند منجر به ناهنجاری شود کروموزومی (یکی از مهمترین دلایل سقط جنین). میوه و سبزیجات منبع اصلی آنتی اکسیدان های غذایی هستند و دارای 3-4 عدد هستند واحد (لیوان) در رژیم غذایی روزانه شما می تواند راهی عالی برای این کار باشد مصرف آنتی اکسیدان ها را افزایش دهید.
سبزیجات و میوه های خوب برای دریافت آنتی اکسیدان پرتقال ، اسفناج ، کلم پیچ ، کلم بروکلی ، سبزیجات برگ سبز ، فلفل ، گوجه فرنگی ، هویج ، هندوانه ، انواع توت ها ، انار و انگور ذکر شده است.

فراموش نکن همسرتان را با خود ببرید

2. ویتامین D کافی دریافت کنید.

یکی از دلایل اصلی سقط جنین کمبود ویتامین D در مادر است. ویتامین D a نام ویتامین آفتاب مشهور است و توانایی ما در تولید ویتامین های کافی D در معرض آفتاب کم زمستان. رژیم معمول ما این ویتامین به اندازه کافی برای حفظ سطح مورد نیاز بدن ندارد ، بنابراین اغلب گاهی راه حل این است که از مکمل ویتامین D استفاده کنید.
در صورت امکان ، میزان ویتامین D را به همراه بقیه از پزشک خود بپرسید ویتامین های خود را بررسی کنید. در اینجا نحوه ایجاد نقشه راه آمده است چگونه می توانید تمام ویتامین های بدن خود را بهتر کنید.
بهترین منبع ویتامین D در ایران ماهی آزاد است. ماهی ماهی آزاد ، ساردین ، ​​شاه ماهی ، ماهی تن و میگو نیز منابع خوبی هستند آنها ویتامین D هستند (این ماهی هایی که گفتم ماهی های چرب آب سرد هستند و منابع مشابه دیگری نیز داریم). روغن کبد ماهی نیز منبع خوبی است به صورت کپسول تجویز می شود. شیر و مشتقات ، زرده تخم مرغ و گوشت رنگ قرمز نیز منبع خوبی است. مقداری ساندویچ و غذا با غنی سازی ویتامین D

3. مصرف چربی های ضدالتهابی امگا 3 را افزایش دهید.

چربی های امگا 3 (به ویژه DHA و EPA) دارای خواص ضد التهابی هستند رژیم مناسب باروری بسیار مهم و ضروری است. قصد در حال حاضرلازم نیست زیاد در مورد خواص امگا 3 صحبت کنیم ، فقط باید بدانید که آیا در 2-3 هفته و ماهی های چرب معمولی مانند قزل آلا ، ساردین ، ​​شاه ماهی نخورید و غیره ، بدنبال مکمل امگا 3 با کیفیت باشید به نظر خوب میاد.

4. کاهش استرس.

می بینم. در این شرایط عادی ، اگر کسی به شما گفت آرام باشید اتفاقاً ، دوست دارید یک مشت حواله خوب را تبریک بگویید 😀 و در قلب خود شما به من نفرین می کنید ، اما این به هورمون استرس برمی گردد ، یعنی کورتیزول! وقتی بدن می خواهد از منابع مورد نیاز خود کورتیزول تولید کند تولید پروژسترون ، لازم برای تخمک گذاری ، سرقت می کند (هر دو هورمونهای استروئیدی هستند). بنابراین ، تولید کورتیزول را پایین نگه دارید منابع بیشتری را برای تولید هورمون استروژن در اختیار بدن قرار می دهد به

ویتامین C و B برای کاهش استرس مفید است. خوردن و شاد باشید (برای کاهش استرس ، می توانید به مقاله در مراجعه کنید می بینید که سایتی وجود دارد) اما صادقانه بگویم ، تعداد زیادی آرام باشید ، کارهایی را که دوست دارید انجام دهید و از آن لذت ببرید داره برمیگرده یوگا کار کن. ورزش . گوش دادن به موسیقی. کتاب خواندن. مراقب گلدان های خود باشید. خودتان را در آغوش بگیرید فرقه
با دوستان خود ملاقات کنید و کاری را که می خواهید انجام دهید.

5. مکمل قبل از زایمان مصرف کنید.

این مولتی ویتامین حاوی 13 نوع ویتامین و مواد معدنی مورد نیاز است بارداری و شیردهی. اگر منتظر هستید که زودتر باردار شوید ، شروع کنید شما یک فرصت طلایی را برای مصرف این مکمل از دست دادید. ما عادت کرده ایم مشتریان توصیه می کنند این مکمل را حداقل 3 ماه قبل از بارداری مصرف کنند برای مصرف.

ما اغلب به تخمک هایی که در تخمدان آنها متولد می شوند فکر می کنیم ما تا آخر ثبات داریم و نمی توانیم کار سالم تری انجام دهیم بودن !! خوب این یک تصور غلط بزرگ است !! چرخه بلوغ یک تخمک حدود 3 ماه است و در این دوره انتخاب ها و روش های تغذیه ای زندگی ما نقش مهمی در سلامت تخمک ها و احتمال ناهنجاری ها دارد دارای سلولهای کروموزومی است. این امر به ویژه اگر قبلاً صادق است شما مدتی تحت کنترل هورمونی بدن خود بوده اید و در واقع در حال تمام شدن هستید مواد مغذی مورد نیاز در دوران بارداری (استروئیدها) از اهمیت ویژه ای برخوردار است برای لذت بردن. (کنترل هورمون مانند مصرف قرص های ضد بارداری یا قرص های تنظیم کننده و حتی برخی داروهای پوستی که آنها را کنترل می کنند هورمون داشته باشد)

زنا با استفاده از مکمل های مولتی ویتامین در دوران لقاح آنها کمتر از دیگران در معرض مسمومیت بارداری هستند.
بهتر است این مکمل را 6 ماه قبل از بارداری مصرف کنید انجام دادن. بنابراین ، اگر قصد دارید تابستان امسال باردار شوید ، مطمئن شوید از فردا این مولتی ویتامین را دریافت خواهید کرد!

یادداشت مهم :

برای مصرف این مکمل قبل از زایمان با پزشک یا متخصصبا تغذیه خود مشورت کنید. ما معمولاً یک روز معمولی با غذا داریم
تجویز می کنیم. در برخی موارد ، این مکمل می تواند اثرات تهوع مانند داشته باشد مطمئن شوید که این روند را با مشورت با یک متخصص ادامه داده و به آنجا بروید مصرف خودسرانه آن را متوقف نکنید. اگر دارو مصرف می کنید به ویژه ، در صورت وجود عامل جراحی ، مشکل خونریزی ، تحت درمان است قبل از مصرف داروهای رقیق کننده خون حتما با پزشک خود مشورت کنید برای مشاوره.
ما سعی می کنیم به زودی یک پست در مورد مراقبت های تغذیه ای منتشر کنیم سلامت اسپرم مردان را به اشتراک بگذارید

شاد باشی خوشبخت

دیدگاهتان را بنویسید